Bernadette Schweihoff

Hey, ich bin Bernadette Schweihoff, Illustratorin und Comic Künstlerin in Berlin. Ich liebe es mit meinen Bleistiftstrichen Geschichten zu erzählen und zu provozieren. Mein besonderer Fokus liegt auf zwischenmenschlichen Themen und Reisen. Dabei arbeite ich mit Bleistift und digitaler Farbe. Ich habe einen fetisch für Papier, Bleistift und Radierspuren. Die glatte Welt ist nichts für mich. Die Perfektion liegt für mich in der Nichtperfektion der Perfektion: KONTAKT

Klienten: FREISTIL 7, Erika Lust, JaJa Verlag, Boesner, Tipp-it-Festival, go2know, Banausen

Bernadette Schweihoff is a Berlin based comic artist and illustrator. She studied design in Vienna, art pedagogy at the University of Passau, painting in New York City and illustration in Berlin. Bernadette is inspired by emotions, feelings, interpersonal relationships and her travels to Siberia/Russia. She loves to tell stories. Her aim is to provoke and open minds with her pencil strokes. Specialized in comics and editorial illustration, she is currently working on a travel Graphic Novel. Bernadette Schweihoff is open for workshops, commissions, and collaborative projects: Reach her here

Write a comment

Comments: 0